01 02 03 04
Side A - Recorded at Alba Regia Jazz Festival, June 3, 1972.
Side B - Recorded at Benkó Dixiland Klub, May 29, 1974.
Total running time of side A: 21:45
Total running time of side B: 22:45
A oldal
01 - Bourbon Street Parade (Paul BARBARIN)
02 - Charless Love (WCHANDY)
03 - C James Blues (trad)
04 - Black and Blue (Jimmy McHUGH)
05 - It's a Long Way (trad)
Vendég:Albert NICHOLAS (cl) Alba Regia Jazz Fesztivál , 1972.06.03.
B oldal
06 - Struttin' With Some Barbecue (J. Hardin )
07 - Basin Street Blues (Spencer WILLIAMS)
08 - Sweet Georgia Brown (H. Bernie)
09 - I Can't Give You (D.FIELDS - J. McHUGH)
10 - Bill Bailey Come Home ( Benko )
Vendég: Fatty George (cl) Budapesti Benkó Dixieland Club 1974. May 29.
BENKÓ DIXIELAND BAND
BAGYARI Béla (p)
MARKOVITS István (basszusgitár)
ZOLTÁN Béla (tp)
BENKÓ Sándor (cl) JÁRAY János (dr) NAGY Jenő (bjo)NAGY Iván (tb) és a
Benkó Dixieland Band: Tamás DÁVID (p) VAJDA Sándor (basszusgitár) ZOLTÁN Béla (tp) BENKÓ Sándor (cl) JÁRAY János (dr) NAGY Jenő (bjo) NAGY Iván (tb)
vendégszereplő FATTY GEORGE ( kl) Benkó Dixieland Klubban 0,1974.
Zenei producer KISS Imre
Felvételkészítő BÁNYAI Jenő
Fotó: DOZVALD János, DÍNER Tamás, SCHWANNER Endre
Design SAJNOVITS Sándor
Albert Nicholas 1900. május 27-én született, ugyanabban az évben, amikor Louís Armstrong. A múlt századi híres francia fafúvós-iskola hagyományait követi a New Orleansi irányzat kiemelkedő képviselője. Már a huszas években neves klarinétosként turnézott Kínában, Indiában és Egyiptomban.
Számos lemezfelvétel készült különböző amerikai cégek közül többek között King Oliverrel, Bunk Johnssonnal, Fat Wallerrel, Jelly Roll Mortonnal és a jazz más, szintén klasszikusnak számító művészeivel. Albert Nicholas a Creole Serenaders című kiadványa különösen nagy visszhangot keltett, a jazz világában.
1953-ban Párizsban telepedett le, ahol dixieland zenekart szervezett. Ettől kezdve Európában élt, élete utolsó évtizedében Svájcban tanított, ápolva az új-orleanszi hagyományokat. A Benkó dixieland zenekarral az Alba Regia Nemzetközi Jazz fesztiválon lépett fel a Magyar
Rádió felkérése, 1972-ben. Egy hangverseny hallható részlete megerősíti azt az általános véleményt, amely szerint Nicholas teljesen egyéni játéka, technikai tökéletessége még egy új-orleanszi klarinétosok között is kimagaslik.
Fatty George 1927-ben született Bécsben. Zenei tanulmányait egy bécsi zeneakadémián folytatta a klarinét és a zeneszerzés tanszakon. A háború után kezdett jazzt játszázani, első triójával 1946-ban lépett fel . Azóta megszakítás nélkül az osztrák jazz élet aktív résztvevője mint muzsikus, zeneszerző és szervező. Jazz klubja, a Fatty's Saloon európai hírnevű, rádió és tv müsorai, melynek egyszemélyben szerkesztője, előadója és nemritkán közreműködője, közismerten népszerű. Az általa vezetett combókban olyan muzsikusok kezdték pályájukat, mint Johann Zawinul és Friedrich Gulda. A felvétel, melyet a Benkó dixieland szólistája játszik, külön érdekessége az, hogy Fatty George klarinétját 1969-ben kapta ajándékba Nicholastól, elismerése jeléül.
A Benkó dixieland a hatvanas évek elején tűnt fel, mint egy tradicionális jazz egyetlen magyar képviselője. A zenekar amatőr együttesnek számít. tagjai nem hivatásos muzsikusok. Ennek ellenére az európaszerte legjobbként ismert és kedvelt dixielandek közé tartoznak, amit nem csak előadásmódjuk egyéni íze, hangszerelésük sajátos jellegű, forró atmoszférája, hanem többek között az 1971-évi Nemzetközi Jazz Fesztiválnak a "Grand Prix" -e és az 1972-es tradicionális kategóriája. San Sebastián-i Jazz Festivál "Közönség nagydíjja" igazol. Az elmúlt években több nagysikerű turnét bonyolított le a Szovjetunióban, a NDK-ban, Lengyelországban, Csehszlovákiában, Spanyolországban és sz NSZK-ban.
Az együttes rendszeresen fellép saját klubjában, a Budapesti Dixieland Klubban, ahol a Fatty Georggal hallható hangversenyfelvétel-részlet is készült.
Kiss Imre
-----------------
Albert Nicholas, born on May 27. 1900, in the same year as Louis Armstrong, waa a distinguished representative of the New Orleana trend in thttadition of the noted French wood wind school of ttie last century. In the I 920’s the toured China, India and Egypt as a ciarinetist of considerable repute.
Many American companies produced recordings of Albert Nicholas in sessions with Kin’g Oliver, Bunk Johnsson, Fats Waller, Jeily Roll Morton and other jazz classics. A record made with hja own Creole Serenaders, and released in 1947, has become a jazz standard. In 1953 he vettled in Paris anti organized a Dixieland band. From that time on he lived in Europe and duriisg the last decade of his life taught in Switzerland, fostering the New Orleans tradition. In 1972, at the request of the Hungarian Radio, Albert Nicholas appeared at the Alba Regia International Jazz Festival together with the Búúkó Dixieland Orchestra. The excerpt of the concert inciuded on this record conltrms the widely heid opinion that for individuality and technical perfec. tion Nicholas excels even among the New Orleans clarinetists.
Fatty George was born in 1927 in Vienna. He studied at the clarinet and composition department of the Vienna Academy of Music, anti turned to jazz after the war. Since appearing with hit urat jazz trio in 1946. he was continuously active in Austrian jazz life as musician, composer and organizer. Hit jazz club. Fatty’s Saloon, established an ali European name, anti hit radio and TV programmes in which he acts as editor, compere, anti often also as a participant, arc immensely popular.
Musicians of the stature of Johann Zawinul anti Friedrich Gulda started their careers in Fatty George combot. The clarinet he uses on this record, playing solo with the Benkó Dixieland, was a present from Nicholas in 1969. The Benkó Dixieland attracted attention in the earl sixties as the only Hungarian representative of traditional jazz. The orchestra is an amateur group, as itt members arc not professional musicians. Despite this they belong 10 the most popular and highiy appreciated Dixieland groups in Europe. Their unique style anti hot orchestration helped them win a Grand Prix in the traditional category of the 1971 Montreux International Jazz Festival. They also won the Audiences’ Grand Pris at the 1972 San Sebastian Jazz Festival. In recent years they have made several highly succeasful tours of the Soviet iinion, the German Democratic Republic, Poland, Czechoslovakia, Spain and the Federal Republic of Germany.
The ensemble regularly performs in its own ciub, the Budapest Dixieland CIub, anti the excerpt from their concert with Fatty George which appears on this record was recorded in the ciub.
Imre Kiss
Számos lemezfelvétel készült különböző amerikai cégek közül többek között King Oliverrel, Bunk Johnssonnal, Fat Wallerrel, Jelly Roll Mortonnal és a jazz más, szintén klasszikusnak számító művészeivel. Albert Nicholas a Creole Serenaders című kiadványa különösen nagy visszhangot keltett, a jazz világában.
1953-ban Párizsban telepedett le, ahol dixieland zenekart szervezett. Ettől kezdve Európában élt, élete utolsó évtizedében Svájcban tanított, ápolva az új-orleanszi hagyományokat. A Benkó dixieland zenekarral az Alba Regia Nemzetközi Jazz fesztiválon lépett fel a Magyar
Rádió felkérése, 1972-ben. Egy hangverseny hallható részlete megerősíti azt az általános véleményt, amely szerint Nicholas teljesen egyéni játéka, technikai tökéletessége még egy új-orleanszi klarinétosok között is kimagaslik.
Fatty George 1927-ben született Bécsben. Zenei tanulmányait egy bécsi zeneakadémián folytatta a klarinét és a zeneszerzés tanszakon. A háború után kezdett jazzt játszázani, első triójával 1946-ban lépett fel . Azóta megszakítás nélkül az osztrák jazz élet aktív résztvevője mint muzsikus, zeneszerző és szervező. Jazz klubja, a Fatty's Saloon európai hírnevű, rádió és tv müsorai, melynek egyszemélyben szerkesztője, előadója és nemritkán közreműködője, közismerten népszerű. Az általa vezetett combókban olyan muzsikusok kezdték pályájukat, mint Johann Zawinul és Friedrich Gulda. A felvétel, melyet a Benkó dixieland szólistája játszik, külön érdekessége az, hogy Fatty George klarinétját 1969-ben kapta ajándékba Nicholastól, elismerése jeléül.
A Benkó dixieland a hatvanas évek elején tűnt fel, mint egy tradicionális jazz egyetlen magyar képviselője. A zenekar amatőr együttesnek számít. tagjai nem hivatásos muzsikusok. Ennek ellenére az európaszerte legjobbként ismert és kedvelt dixielandek közé tartoznak, amit nem csak előadásmódjuk egyéni íze, hangszerelésük sajátos jellegű, forró atmoszférája, hanem többek között az 1971-évi Nemzetközi Jazz Fesztiválnak a "Grand Prix" -e és az 1972-es tradicionális kategóriája. San Sebastián-i Jazz Festivál "Közönség nagydíjja" igazol. Az elmúlt években több nagysikerű turnét bonyolított le a Szovjetunióban, a NDK-ban, Lengyelországban, Csehszlovákiában, Spanyolországban és sz NSZK-ban.
Az együttes rendszeresen fellép saját klubjában, a Budapesti Dixieland Klubban, ahol a Fatty Georggal hallható hangversenyfelvétel-részlet is készült.
Kiss Imre
-----------------
Albert Nicholas, born on May 27. 1900, in the same year as Louis Armstrong, waa a distinguished representative of the New Orleana trend in thttadition of the noted French wood wind school of ttie last century. In the I 920’s the toured China, India and Egypt as a ciarinetist of considerable repute.
Many American companies produced recordings of Albert Nicholas in sessions with Kin’g Oliver, Bunk Johnsson, Fats Waller, Jeily Roll Morton and other jazz classics. A record made with hja own Creole Serenaders, and released in 1947, has become a jazz standard. In 1953 he vettled in Paris anti organized a Dixieland band. From that time on he lived in Europe and duriisg the last decade of his life taught in Switzerland, fostering the New Orleans tradition. In 1972, at the request of the Hungarian Radio, Albert Nicholas appeared at the Alba Regia International Jazz Festival together with the Búúkó Dixieland Orchestra. The excerpt of the concert inciuded on this record conltrms the widely heid opinion that for individuality and technical perfec. tion Nicholas excels even among the New Orleans clarinetists.
Fatty George was born in 1927 in Vienna. He studied at the clarinet and composition department of the Vienna Academy of Music, anti turned to jazz after the war. Since appearing with hit urat jazz trio in 1946. he was continuously active in Austrian jazz life as musician, composer and organizer. Hit jazz club. Fatty’s Saloon, established an ali European name, anti hit radio and TV programmes in which he acts as editor, compere, anti often also as a participant, arc immensely popular.
Musicians of the stature of Johann Zawinul anti Friedrich Gulda started their careers in Fatty George combot. The clarinet he uses on this record, playing solo with the Benkó Dixieland, was a present from Nicholas in 1969. The Benkó Dixieland attracted attention in the earl sixties as the only Hungarian representative of traditional jazz. The orchestra is an amateur group, as itt members arc not professional musicians. Despite this they belong 10 the most popular and highiy appreciated Dixieland groups in Europe. Their unique style anti hot orchestration helped them win a Grand Prix in the traditional category of the 1971 Montreux International Jazz Festival. They also won the Audiences’ Grand Pris at the 1972 San Sebastian Jazz Festival. In recent years they have made several highly succeasful tours of the Soviet iinion, the German Democratic Republic, Poland, Czechoslovakia, Spain and the Federal Republic of Germany.
The ensemble regularly performs in its own ciub, the Budapest Dixieland CIub, anti the excerpt from their concert with Fatty George which appears on this record was recorded in the ciub.
Imre Kiss
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése