2020. szeptember 15., kedd

Szalmaláng - Breitner János dalai LP 1976 Digital transfer, noise cleaning and mixed, at Audio Design Studio home sound recording studio 2020 th.






Download   01    02    03

Ez az album valamikor 2008 táján került fel erre az oldalra, egy eléggé viseltes minőségben levő lemez átirata alapján.
Most sikerült belőle egy jobb állapotú lemezhez jutni, így most ez került fel ismét, egy kicsit jobb minőségben.

Meg kellene kérdezni egy zeneszociológust: hogyan vált slágerré egy-egy táncdal abban az időben, mikor még nem volt televízió, nem volt táncdalfesztivál, nem voit zsűri és népszavazás, se magnó, sőt rádió is alig: ugyanis Breitner János dalai éppen negyven évvel ezelőtt kezdték el „sláger” pályafutásukat. Breitner János a képzett tánczeneszerzők közé tartozik: zeneszerzést tanult, közgazdasági doktorátust szerzett, több nyelvet is megtanult és valóságos professzora lett a magaválasztotta műfajnak, melyet egyéni módon gazdagított. Kitalálta a táncritmusú sanzont, a lírai hangvételű szöveg és a szigorú táncritmus olyan szerencsés találkozását, mely az első hallásra bevésődött az emlékezetbe s oly erősen, hogy onnan évtizedek sem tudták kilopni.. . Első táncdalszerzeménye 1934-ben jelent meg, melyet jó néhány követett, de a háború élbeszakította munkáját. 1945-ben mint a háború utáni első operettet mutatták be „Pitymalat” című zenés vígjátékát. Nagy siket aratott táncdalait és chansonjait a rádió naponta sugározta s számos lemez is készült az akkor működő hangiemeztársaságoknál. 1949-ben kezdi el énektanulmányait, hogy a későbbiekben saját maga adja elő dalait. Igen sok szerzői estet tartott Budapesten és vidéken, valamint külföldön. 1957 óta 25 alkalommal járt külföldon, ahol magyar, német, olasz, angol, lengyel nyelven énekelte saját szerzeményeit és a vilagslagereket. Művei népszerűségére jellemző, hogy 1947-ig hanglemezei 1.800.000 példányban jelentek meg s ezeken mintegy 500 mű hallható. 1974-ben 40 éves zeneszerzői jubileumára a Zeneműkiado Vállalat Breitner-albumot jelentetett meg, s ekkor kapta meg kiemelkedő művészi tevékenységéért a Szocialista Kultúráért kitüntetést.




01. Szalmaláng (közr.még: Sárosi Katalin) [Breitner/Szenes]
02. Kis Katóka, ilyen ez az élet (közr.még: Vámosi János) [Breitner]
03. Öreg fiú dala (közr.még: Breitner János) [Breitner/Király]
04. Akit én szeretek (közr.még: Koós János) [Breitner/Szenes]
05. Veled is megtörténhet egyszer (közr.még: Harangozó Teréz) 
[Breitner/Z.Horváth]
06. Szép szenyorita (közr.még: Korda György) [Breitner/Gedeon]
07. Mindenkit elfelednek egyszer (közr.még: Koós János) [Breitner/Szenes]
08. Én hálás szívvel köszönöm (közr.még: Harangozó Teréz) [Breitner/Szenes]
09. Dal a nyugdíjasokról (közr.még: Breitner János) [Breitner/Z.Horváth]
10. Boldog az az ember (közr.még: Korda György) [Breitner/Szenes]
11. Lehet, hogy túlságosan szerettelek (közr.még: Sárosi Katalin) [Breitner/Szenes]
12. Te sem vagy különb a többinél (közr.még: Vámosi János) [Breitner/Szenes]
The question ougit to bé put to amusic sociolo-’ gist how a song became a hit at the time when there was no television, no dance song festivals with juries and popular votes, no tape-recorders, not even more than the firsk steps in the career of radio broadcasting. The songs of János Breitner, for example, started their career as hits just forty years ago. János Breitner belongs to the quaiifiéd dance song composers: he studied composition, took a doctor’s degree in economics, learnt to speak several langUage and became a veritable professor in the genre he choose for himself, and which he has enriched in an individual manner, by inventing the chanson of a dance rhythm, a fortunate encounter of lyrical words and strict dance rhythm which at first hearing becomes imprinted on the mind, and indeed so forcefully that decades have not been enough to erase them from poular memory.
His first dance song appeared in 1 934, and was followed by a good many more, the war, however, interrupted his work. In 1945 his “Quail” was the first post-war operetta to be staged. His highly successful dance songs and chansons were broadcast many times daily by the Hungarian Radio and recorded by the record companies. In 1949 János Breitner started vocal tudies and later on he himself also performed his songs. He gave numerous recitals both in Budapest and the countryside as well as abrod. Since 1957 he was abroad on 25 occasions, performing his own compositions and world hits in Hungarian, German, Italian, English and Polish. The popularitv of his work is borne out by the fact that until 1974, 1,800;000 copies of his records had been eleased, including some 500 songs.
To mark his 4Oth anniversary as a composer. in 1 974 the Editio Musica issued a Breitner album, and in that same year he was also given,the Award For Socialist Culture in recognition of his outstanding artistic activity.
Credits

Backing Band – Stúdió 11
Backing Vocals – Harmónia Vokál
Conductor [Harmónia Vokál, Stúdió 11] – Jereb Ervin
Conductor [Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Hallgatóinak Vonószenekara] – Balassa P. Tamás
Engineer [Sound] – Berényi István 
Graphics – J. Federics Irma
Lacquer Cut By – EO 
Music Director – Hézser Zoltán 
Orchestra – Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Hallgatóinak Vonószenekara 
Written-By – Breitner János
Notes
℗ 1976
MHV felvétel - MHV recording
O.J.
Made in Hungary

1 megjegyzés:

Juan Francisco Ortiz Archila írta...

Muchas gracias por este archivo, saludos-